Doporučený modifikátor pro mobilní zařízení v AdWords

Správci PPC kampaní v AdWords často řeší, jaký bid nastavovat pro různá zařízení.

Tento článek popisuje jednoduché řešení pro tyto předpoklady:
  1. Klientovi jde o výkonnost. Má tedy v AdWords měřeny důležité konverze a jejich hodnotu.
  2. Většina objemu návštěvnosti a konverzí stále proudí přes desktop. Tím pádem jej lze považovat za hlavní zařízení a mobilní výkonnost tomu přizpůsobovat.
  3. Na desktopu se daří optimalizovat účinnost tak, aby desktopové PNO nebo ROAS odpovídalo cílům klienta.
  4. Klient ještě nemá dost konverzí (nebo jiné důvody) na to, aby ideálně používal automatické strategie nabídek targetROAS nebo targetCPA.
Tím pádem se dá využít rozdíl ve výkonnosti dle zařízení a aplikovat je na úrovni kampaní. Když na desktopu vychází např. dROAS 12 (tedy z 1 proinvestované koruny na desktopu je výnos 12 korun) a na mobilu mROAS 9, tak byste chtěli upravovat bidy směrem k hodnotě 9/12–1=-0.25, tedy –25%.

Vlastní sloupec v novém rozhraní AdWords

Rozhraní AdWords Next umožňuje počítat vlastní sloupce i z filtrovaných metrik. Jednoduchý vzorec pro doporučený mBid se dá  snadno napsat jako mROAS/dROAS-1. Ve vlastním sloupci začněte s metrikou Hodnota konv. / cena a zvolte adekvátní seg­ment.Čímž se na úrovni kampaní dostanete na výpočet doporučeného modifikátoru.

Ověření výpočtu a využití

Pro ověření výpočtů si zobrazte váš nový sloupec, využijte segment Zařízení a podívejte se na rozdíly v ROAS. Např. pro Kampaň A, kde mROAS=663,63, dROAS=552,54 se doporučuje –20,10 %. Pro tuto kampaň byste tedy nastavili modifikátor pro mobily +20 %. Stejným výpočtem pro Kampaň B se dochází k –23%.Drobná aktualizace: nejspíše se vám také stává, že při opětovné editaci vlastního sloupce chybí první část vzorečku. Zkoumám to jako bug, protože výpočet funguje i nadále.

Na co pamatovat

Nezapomínejte na tablety! Pokud se vám návštěvnost z tabletů chová jinak než z desktopů, můžete si vytvořit analogicky také Doporučení bid pro tablety. Držte si jedno zařízení stále jako hlavní kotvu.

Dávejte si pozor, abyste měli dost dat a pracovali alespoň s desítkami konverzí. Tudíž buďto volte delší časové období (minimálně bych dával 14 dní, většinou volím 30 dní), anebo dejte kampani šanci mobilní konverze ulovit nulovým mobilním modifikátorem.

Takovýto jednoduchý přístup vám umožní získat doporučení pro mobilní bidy ihned a bez jakéhokoliv externího nástroje rovnou v místě, kde modifikátory nastavujete.

Už jste tento vlastní sloupec v novém rozhraní AdWords zkoušeli?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *